2473 Views |  Like

In vizita la piramidele din Giza

Vacanta noastra de la final de an a fost una foarte mult asteptata si extrem de binevenita.  Am cautat o destinatie calda, unde sa ne relaxam si care sa nu fie foarte departe de casa. Am ales asadar Egiptul, pentru a petrece cateva zile numai noi doi. Numai noi, da!:)

Si pentru ca am gasit aceasta vacanta in perioada de Craciun, am sarbatorit Craciunul mai devreme cu o zi  ca sa putem fi alaturi de copii, familie si prieteni.

A fost primul Craciun al Zorei si am fost foarte emotionati cand am vazut amandoi copiii langa brad cautand printre cadourile lasate de Mos. Si pentru ca Mos Craciun stia ca plecam in vacanta a venit si el cu o zi mai devreme in casa noastra. 😉 Cel mai frumos cadou de sarbatori pentru noi a fost faptul ca Zora a inceput sa mearga din ce in ce mai bine si tare ne-a fost drag sa o urmarim pasind frumos cu pantofiorii ei rosii dintr-o parte in alta a livingului,  zambind fericita.

Ziua urmatoare am plecat catre Hurghada, care este din punctul meu de vedere un loc foarte potrivit pentru o destinatie de vacanta iarna.

Cand am ajuns in sfarsit pe pamant egiptean cel mai placut sentiment a fost ca ne-a imbratisat din toate partile un aer placut si cald.

Ne-am petrecut prima zi la piscina, Ajunul la o cina festiva, iar a doua zi, pentru ca se anunta a fi mai racoroasa decat celelalte, am hotarat sa mergem la Cairo sa vedem piramidele din Giza.  Puteti urmari peripetiile din seara de Craciun in vlogul de mai jos, pentru ca bineinteles ca am filmat totul pentru voi ca sa ne puteti fi alaturi in fiecare clipa. #MamisiTatidela AlaZ

Calatoria spre piramide a inceput dis de dimineata.:) Mai exact la ora doua. Daca doriti sa faceti asta trebuie sa va pregatiti pentru un drum destul de lung pana acolo. Practic am calatorit o zi intreaga, insa a meritat din plin. As mai merge de cateva ori pe acelasi drum lung, numai pentru a ma bucura de maretia piramidelor, priveliste care iti taie respiratia.

Calatoria noastra a inclus si o vizita la Moscheea de Alabastru, o vizita la Muzeul de Egiptologie si un pranz delicious pe Nil. La muzeu si in toate celelalte locatii am si filmat, si va las video mai jos la finalul articolului, ca sa va puteti bucura si mai mult de fiecare loc in parte. In plus, daca va ganditi sa mergeti acolo cred ca va poate fi de ajutor.

Moscheea de Alabastru (sau Moscheea Mohammad Ali ) merita vazuta si vizitata pentru ca este splendid realizata. Insa cel mai mult merita sa ajungeti pana acolo ca sa vedeti o panorama sublima a orasului Cairo. Noi am ramas foarte placut impresionati.

Cairo, capitala  Egiptului, este un amestec ametitor de vechi si nou, unde saracia celor care il locuiesc pare ca isi cere mereu drepturile. Tot felul de constructii bizare inghesuite unele in altele impanzesc vestitul oras unde in alte timpuri exista leaganul culturii si civilizatiei egiptene si nu numai.

Cu o populatie de peste douazeci de milioane de oameni, se intinde pe o arie de 528 Km patrati. Este insa o destinatie turistica ce si-a castigat faima datorita legendarelor piramide din Giza (Gizeh) si a prezentei tulburatoare a Sfinxului. Va spun cu mana pe inima ca desi nu seamana cu nimic din ceea ce stim noi despre cum functioneaza un oras  ( in trafic nu se respecta practic nicio regula de circulatie), are un farmec aparte si merita vazut macar o data in viata.

Dupa vizita de la Moschee , cea de la Muzeul de Egiptologie  unde se afla faimoasa masca din aur masiv a lui Tutankamon  si plimbarea pe Nil noi am spus ca merita sa ne intoarcem candva alaturi de copii.

Ajunsi la piramide, aceste minuni ale lumii in adevaratul sens al cuvantului, totul a capatat un alt contur. Ne-am desprins parca din timpul prezent si am calatorit cu mintea in alte vremuri, cand piramidele tronau in mijlocul desertului fara a fi inconjurate de sute de cladiri. Am inteles ca acum s-a interzis sa se faca orice fel de constructie in apropierea lor.

Cand am ajuns pe partea cealalta, de unde am putut sa le vedem in toata splendoarea lor, am nimerit un moment aproape de apus cand toata lumina era aurie. E cu siguranta una dintre privelistile cu care voi pleca in suflet candva din lumea asta. De aceea iubesc atat de mult calatoriile: pentru ca iti imbogatesc spiritul si mintea pentru totdeauna.

La apus am ajuns langa Sfinx. Ne-am hranit cu linistea lui si am  incheiat astfel calatoria noastra din ziua de Craciun catre una dintre cele mai spectaculoase si incarcate de istorie destinatii turistice.

Foto : Paul Ipate Facebook: @IpatePaul

Puteti urmari calatoria noastra la Cairo in video de mai jos.