2434 Views |  Like

“Dusi cu cortul” in Bulgaria, Topola

V-am promis un articol despre vacanta noastra in patru cu cortul.:) Trebuie sa va spun ca nimeni din jurul nostru nu a crezut ca o vom duce pana la capat. Eu am crezut insa inca de la inceput ca orice este posibil, mai ales ca am vazut de atatea ori in calatoriile mele familii care au chiar  cate trei copii, care sunt iubitoare de natura, vacante in camping, drumetii, surfing si multe altele. Eu cred ca se poate orice, trebuie doar sa iti doresti asta.

Buun…. Zis si facut! L-am tot batut la cap pe domnul Ipate sa incercam si noi sa ne deschidem inimile in familie mai mult catre aventura si calatorii mai aproape de natura si natural. Dupa dezbateri lungi am hotarat sa ne luam si noi un cort.

Evident ca exista o paleta larga de posibilitati. Mama mea care obisnuia sa mearga si ea in liceu cu cortul in gasca, a ramas uimita de corturile performante care exista acum pe piata. Asadar, am avut de unde alege.

1.Cortul

Exista corturi pentru 3, 4 persoane cu o singura camera care sunt destul de confortabile, insa noi am optat pentru un cort family, cu doua camera ( una mai mare 210×210 si una mai mica 140×210) si o zona de living sau terasa.

In astfel de corturi poti sta in picioare fara probleme, iti ofera foarte mult confort si daca nu esti deja obisnuit cu modalitatea asta de “cazare” chiar simti ca poti sa respiri fara probleme. Cortul are 16 kg si incape perfect intr-o geanta medie de voiaj, asadar a fost exact ceea ce ne trebuia avand in vedere ca am calatorit cu masina.  (daca doriti sa vedeti exact despre ce model e vorba in detaliu, dati click pe cuvantul cort:)) Am ales asadar un model super fain zic eu de la Decathlon, Arpenaz Family, care nu numai ca a fost incapator si foarte prietenos, insa a reactionat foarte bine la vant si furtuna cu ploi toata noaptea etc. Paul a crezut ca nu vom trece cu bine de capitolul furtuna, insa cand a vazut ca nu se intampla nimic s-a mai relaxat:)) Adevarul este ca si eu am fost un pic agitata cand am auzit cat de rau ploua afara (cel putin in  prima noapte) si ca tuna si fulgera puternic. Copiii au dormit insa nestingheriti, ca niste bebelusi amandoi.:)

L-am ancorat bine, lucru foarte important, l-am montat in maxim 30 de minute si l-am demontat pe indelete in vreo 45. Asta pentru ca am insistat eu sa il sterg bine pe toate partile ca sa fie curat si bine pastrat pentru urmatoarea calatorie.

Important este ca atunci cand mergi cu cortul sa alegi o pozitie buna pentru plasarea lui. Cel mai bine este sub un pom sau mai multi, la umbra naturala, ca sa pastrezi cortul racoros pe timpul zilei, si sa iti fie drag sa intri in el pe seara. In acest fel esti mai bine protejat si in caz de ploaie/furtuna. Noi l-am asezat sub un palc de brazi si ne-au fost de mare ajutor, pe cuvant, mai ales ca Zora a dormit in cort in majoritatea dupa amiezelor!

2. Saltelele

Pentru a avea confort in adevaratul sens al cuvantului la cort, mai ales atunci cand pleci cu doi copii ( un toddler si un baietel de 7 ani), trebuie neaparat sa iei saltele. Noi am luat saltele comode de 1,40, si desi nu am fost tocmai multumiti de model, am dormit bine pe ele. Le-am umflat rapid cu ajutorul unei pompe de picior, insa cred ca pe viitor vom lua una electrica pentru a fi si mai rapizi. Singura problema era ca aveau niste gauri pe toata suprafata destul de mari (saltele gonflabile, deh) si eu imi dorisem un alt model mai plat, insa au inteles gresit la magazin. Cel mai probabil ne vom achizitiona altele pe viitor ca sa fim linistiti cu totii.:) Repet: am dormit si ne-am odihnit bine chiar si asa, deci nu trebuie sa va faceti prea mari probleme mai ales daca plecati pentru o saptamana. O saltea insa este extrem de necesara. In plus, intr-o zi in care ne plictisisem sa stam pe plaja le-am scos din cort cu tot cu saci, perne, asternuturi si le-am pus la umbra pe post de paturi de vara. Copiii s-au simtit tare bine si asa! Achim a citit nestingherit in timp ce s-a delectate cu niste nectarine iar Zora a dormit langa mine foarte linistita. Ceea ce imi place tare mult la cort este ca ai multa libertate si flexibilitate in toate. Poate parea o misiune imposibila sa mergi cu doi copii mici intr-o astfel de vacanta. Copiii insa s-au simtit chiar mai bine decat noi, si s-au adaptat excelent conditiilor oferite. Asa ca eu cel putin va incurajez din toata inima sa incercati macar o data. Nu veti avea confortul de la hotel si pensiune, evident, insa veti avea parte de un confort placut si de o experienta inedita. In plus va fi cu adevarat o vacanta low-cost.

3. Sacii de dormit

Unii oameni, chiar si dintre cei ce merg destul de des cu cortul nu sunt neaparat pentru sacii de dormit mai ales daca au saltele si mai ales vara. Chiar domnul care mi i-a vandut a zis ca nu sunt neaparat necesari. Eu zic insa ca sunt, mai ales cand esti cu copiii, si nu numai.

Noi am luat niste saci potriviti pentru vara si toamna, mai grosuti un oic pentru ca exista si o varianta mai subtire pentru un minim de 20 de grade. Noi am ales-o pe cea de 15 si nu am gresit, pentru ca in notile cu furtuna cand s-a racorit destul de mult, tare bine ne-au prins! In camera baiatului i-am unit initial, insa pentru ca Achim nu prea are stare noaptea si se dezveleste destul de des, I-am deschis complet si am facut dintr-unul saltea si din celalalt plapuma. A fost foarte bine asa si Achim chiar a stat invelit astfel. Eu am luat cu noi si pernele noastre normale, pentru ca exista perne special pentru camping insa eu am preferat ceva mai mult confort.

4. Accesorii

Nu par extrem de importante insa sunt. Poate ca nu veti avea nevoie de ele chiar in prima calatorie insa pe parcurs le veti lua oricum in functie de ceea ce veti considera ca va trebuie. Eu am luat trei scaune pliabile, pentru mine , Paul si Achim ,si I-am luat si Zorei o varianta pentru copil. Am luat si o masa care ne-a prins foarte bine pentru ca nu am avut un alt spatiu de depozitare cu exceptia partii de “living/terasa” a cortului (practice pe jos) sau a portbagajului. A fost foarte practica pentru ca am pus pe ea in cursul noptii caserola cu medicamente, laptele praf al Zorei, biberoane, telefoane si asa mai departe. In plus am si mancat pe ea afara, in fata cortului, la iarba verde de cateva ori bune.

Un alt lucru care ne-a mai prins bine au fost lampile pentru cort. Am luat doua, desi initial am vrut sa iau de acasa niste lanterne mai mari. Le-am utilizat atat seara cat si noaptea si au fost o optiune mai buna decat lanterna pentru ca au agatatori speciale, ca sa poti prinde de sus si nu numai, si lumina cu trei tipuri de intensitate.  Seara cand o schimbam pe Zora si o pregateam de culcare mi-am dat seama ca a fost foarte bine ca am avut doua, pentru ca Zora nu dorea prea multa lumina iar Achim a citit cu lampa lui in camera lui.:) Varste diferite, dorinte diferite, ce sa faci. Am avut pe langa lampi si o frontala si o lanterna mica pentru situatia in care trebuia sa mergem noaptea la toaleta. Folositoare si ele. Cred ca in plus pe viitor voi adauga si niste lazi din acelea din plastic pentru depozitare, ca sa pot organiza si mai bine lucrurile in interior. Exista o chestie foarte faina cu sertare pe care am vazut-o in magazin, insa nu imi dau seama inca ce spatiu ocupa in masina, pentru ca noi deja am avut portbagajul super plin cu : cort, accesorii, carucior, jucarii de plaja, bagaje, perne, mingi, jachete, etc. A! Si foarte important este sa luati o umbrela pentru plaja. Zora a dormit foarte bine la pranz sub a noastra. Plaja de aici nu e amenajata cu sezlonguri si umbrele, foarte pe gustul meu de altfel, si aveti nevoie de ceva protective daca arde tare soarele, mai ales pentru copii. Daca imi mai vine ceva in minte adaug:). A! Iata: bratari pentru tantari. Noi am folosit un spray special dar chiar si asa ne-au cam muscat. O prietena mi-a spus ca e foarte bun uleiul de menta amestecat in crèma de corp. Eu o sa incerc cu siguranta!

5. Locatia pentru mers cu cortul

Aici am in general vesti bune si nu prea. depinde de cum alegeti sa priviti situatia. Spun asta in sensul in care deocamdata, la noi in tara, cel putin in zona de munte, nu veti gasi multe campinguri amenajate ca in afara tarii, cu toalete, dus,restaurant in camping, locuri de joaca etc.

Undeva pe litoral, din cate stiu, exista ceva asemanator cu ceea ce am vazut afara insa nu ma pot pronunta pentru ca nu am experimentat inca. Eu ales sa merg cu copiii intr-un loc pe care il testasem in prealabil, campingul Saint George din Topola, Bulgaria.

Au fost mai multe motive pentru care am facut alegerea asta pentru prima noastra plecare. Primul motiv a fost ca stiam deja locul, al doiea ca locatia e foarte aproape de granita cu Romania. Apoi a contat foarte mult faptul ca ei au un restaurant cu mancare gustoasa si proaspata si foarte buna ca pret chiar in incinta campingului, iar eu nu puteam alege un alt fel de camping pentru ca am vrut sa am un astfel de loc apropiat la dispozitie pentru momentele in care ni se face foame. Nu stiu ai vostri cum sunt, insa lui Achim cand ii e foame ii e foame! Si atunci trebuie sa manance neaparat sau sa vada ca facem ceva in directia asta.:)Apoi faptul ca acest camping este fix deasupra unui golf cu o plaja prietenoasa pentru copii a contat enorm! Practic faci 4 min  pana la plaja, iar in partea de sus au si doua piscine foarte dragute, una pentru copii, una pentru adulti. Si apoi faptul ca au toalete, dusuri etc. Pentru ca majoritatea oamenilor cred ca daca mergi cu cortul in general nu prea ai conditii, dar ai, depinde de locul pe care ti-l alegi. Practic ai dusuri si toalete in camping, iar noi am stat chiar aproape de ele, asa cum ai la sala de sport. Dupa ce mergi la sala trebuie sa faci un dus, nu? Sau sa mergi la toaleta, corect? Asa este si in camping. In foarte multe campinguri se ocupa foarte bine de partea asta si totul este luna. De data asta am fost un pic dezamagita, pentru ca doamna responsabila cu curatenia nu prea facea mereu fata in timpul zilei (dimineata si seara era mult mai bine) spre deosebire de data trecuta cand am fost, insa ne-am descurcat. Zora ma tragea singurica de mana pana la dus pentru ca ii placea foarte mult sa se spele acolo in spatiul acela mare. O alta chestiune important de stiut este ca apa este termala, insa are un miros pregnant de sulf. Eu nu am o problema prea mare cu asta, si repet, pentru cateva zile a fost foarte bine. Asadar, sunt multe puncte pentru in acest camping, mai ales daca va place aventura cum ne place noua!

Plaja a fost super libera, apa senzationala, mancarea buna si totul la indemana si preturile mici,  mai mici decat la noi in tara.

Noi acum chiar ne gandim sa revenim curand, pentru ca litoralul bulgaresc a fost o surpriza frumoasa.

Am mers la ferma de scoici la Dalboka seara, si am mancat foarte bine in ambele locatii (ce-i drept parca un pic mai bine in stanga), si am mai descoperit un loc cu o priveliste care iti taie respiratia intr-o locatie superb amenajata la Capul Kaliakra , Castello Kaliakra, care merite vizitata suta la suta! Atat capul Kaliakra cu peisajele sale sublime ( mai ales daca ajungeti la apus ca noi), cat si restaurantul, unde au de toate, nu numai meniu pescaresc. Achim a mancat o pizza delicioasa!

\DBC0129A-51A7-478C-93C3-E5DE6321E190

In rest am alergat printr-un camp de lavanda, ne-am bucurat privirile cu campurile aurii de floarea soarelui, am avut noroc de o vreme buna si am mai fi stat cu siguranta daca nu trebuia sa ne intoarcem. Am filmat si pentru vlog si o sa-l adaug in curand aici, pana atunci va las sa vizionati cateva imagini si astept parerile si experientele voastre despre vacantele in familie cu cortul. Noi deja am prins aripi si vrem sa mergem prin Europa, insa va vom povesti despre asta atunci cand se va intampla.

Avantaje majore:

O libertate deplina pe care nu o  veti putea experimenta (cred eu)vreodata, altfel, in familie. Aer curat, energie buna mai aproape de natura si cel mai important lucru zic eu, o educatie aparte in ceea ce priveste calatoriile, pentru copii. Nu stiu voi, insa eu mereu am considerat gastile care mergeau pe munte sau cu cortul drept cele mai cool din scoala, liceu, cartier etc! Eu mi-i imaginez pe copiii mei crescand liberi si experimentand tot felul de lucruri si trairi frumoase. Si stiu cat de importanta este implicarea noastra, a parintilor, pentru a obtine asta. Nu inseamna ca daca nu vrei sa mergi niciodata cu cortul nu esti un parinte fain sau cool. Inseamna doar ca poti incerca macar o data asta in viata mai ales alaturi de copii ca sa vezi cum e. Eu zic ca merita! Macar pentru a povesti mai departe tot felul de peripetii. Va imbratisez! #dusicucortul