4118 Views |  Like

Aventuri in Kefalonia

Ne-am luat inima-n dinti si copiii in brate si am fugit in vacanta. Nu oricum, ci insotiti de familie, asadar am reusit sa alcatuim o gasca mare si vesela. Desi am intentionat sa plecam cu avionul, am decis in cele din urma sa ne alaturam si noi roadtrip-ului celorlalti, pentru ca am zis ca tot trebuie sa avem curaj sa incepem de undeva, nu? Si cand zic asta ma refer la faptul ca e prima vacanta cu doi copii.:)
Cei ce au trait deja experienta, stiu despre ce vorbesc. Un domn dragut de la o farmacie din Argostoli ne-a zis ca suntem curajosi. Poate ca suntem.:) M-ati intrebat cum am reusit. Ei bine, nu ne-am gandit foarte mult la asta. E adevarat ca am inceput sa fac bagajele cu trei zile inainte de plecare ca sa fiu sigura ca nu uit nimic. Si… tot am uitat cate ceva. Insa nimic din ceea ce nu puteam gasi la destinatie. Am impachetat de toate: articole pentru plaja, creme protectoare, haine subtiri si groase, si bine am facut pentru ca am folosit pana acum o mare parte din ele. Bagajul lui Zori a fost cel mai consistent pentru ca pe ea o schimbam cel mai des, insa si bagajul lui Achimossu a fost destul de mare, ca doar e un baiat mare acum, nu?:)
Kefalonia e la o distanta considerabila.
Asa ca, pentru cei ce vor sa ajunga pana aici cu masina, va sfatuiesc sa va luati o noapte de cazare undeva la jumatatea drumului. Noi am innoptat in Paralia Panteleimonos, o statiune linistita si cu un farmec aparte, unde am gasit un restaurant cu peste delicios. Imi pare rau ca nu imi mai amintesc numele. Insa sunt foarte multe locuri unde se poate manca proaspat si bine.
In masina…. in portbagaj mai ales…  a fost cu de toate. 🙂 Am organizat insa in asa fel bagajele incat sa avem acces rapid la carucior si trebuie sa va spun ca ne-a fost de mare ajutor.
Pentru ca am plecat practic in toiul noptii am organizat pe bancheta din spate un patut pentru Achim cu perne si paturica. Zori a stat in scoica. Apoi am schimbat patutul lui Achim  cu scaunul lui de masina… si tot asa. Eu am stat la mijloc intre ei si… a fost mai bine.:)
I-am luat fiecaruia jucarii pentru tot drumul. Achim s-a mai jucat din cand in cand si cu jucariile lui Zori, ceea ce a fost bine pentru ca i-a mai distras si ei atentia de la drum. Ba mai mult, a inventat si un cantec pentru ea cand s-a plictisit de drum zanuta si a inceput sa planga. Refrenul e :” pisiceeei Zoraaa, pisiceeei Zoraaa”, iar cantecul am reusit sa il memoram cu totii in cele din urma pentru ca Achimossu ne-a delectat cu el continuu ceva vreme.:) E el baiat mare, dar e tot micut inca, si mai e si puiul meu scump.
Am avut lucruri de rontatit, apa, fructe si geanta lui Zori la indemana ca sa o pot schimba, hrani, si asa mai departe. Asadar, ne-am descurcat in cele din urma.
Pentru parintii care se tem sa incerce va spun ca merita incercat. Cu pregatire buna si multa rabdare am trecut marea si la propriu si la figurat.
Am luat si sistemul de purtare a lui Zori si mi-a fost de ajutor in multe dintre momentele in care se plictisea sa stea in brate sau in carucior. Si am cantaaaat, cu totii, aproape tot drumul.
Nu pot sa spun ca Zori iubeste sa mearga mult cu masina, insa ne-am oprit destul de des, si pana la urma am ajuns cu bine.
Kefalonia este superba! Copiii se simt bine si la piscina locului in care suntem cazati si la mare. Prima baita a lui Zori a fost in piscine si apoi in mare.
Desi am crezut ca marea va fi rece in iunie ne-am obisnuit rapid cu ea, fiind mai degraba racoroasa decat rece. Pe plaja, dupa cateva incercari ce nu au functionat prea bine ( am dat cu capul intr-o umbrela scunda de mai mult de zece ori incercand sa o legan pe Zori la umbra) am gasit cateva locuri potrivite pentru o vacanta cu bebelus.
Plaja noastra favorita dintre toate cele pe care le-am vizitat, ramane Sami. Acolo avem si umbra maslinilor si muzica buna, mancare delicioasa si umbrele generoase, si niste perne imense pe care si-au facut culcus la umbra si Zori si Achim.
Am jucat tenis de plaja cu Achim ( asta e o noua pasiune – avem cu noi si kendama, carti, table etc:) si ne-am adaptat frumusetii locurilor extrem de rapid.
Nu cred ca o sa ma satur de deliciosul tzatziki pana la plecare si nici de fructele proaspete, dar mai ales de albastrul intens al apelor care ne inconjoara peste tot in diverse tonuri.
Kefalonia nu este o insula extrem de turistica si aglomerata, asadar chiar va puteti relaxa aici. Am vizitat lacul Melissani cu pestera sa impresionanta Drogarati, un loc ce trebuie neaparat vazut daca ajungeti aici.
Nu putem face castele de nisip, pentru ca plajele de aici nu sunt foarte nisipoase, insa avem deja o colectie impresionanta de pietre frumoase, albe, stranse zilnic de Achimossu, pe care nu stiu cum le vom putea lua de aici.:))) Am cules si lamai, pentru ca aici stau pe jos prin gradini cum stau la noi corcodusele, asa ca vom avea muulta limonada proaspata pana la plecare.
Suntem bine asadar. Si incantati de fiecare clipa pe care o traim. E foarte frumos cu ambii copii in vacanta si abia astept sa repetam experienta de cate ori avem ocazia!
Va mai povestesc pe blog ce aventuri traim aici.
Astept cu drag aici povestile, sfaturile si experientele voastre din vacantele cu copiii. Cu siguranta le vor fi de folos “incepatorilor”.:) Va puuuupaaaaam!